who next??

::. V.I.P list .::.

Thursday, March 3, 2011

perginye seorang pendidik dunia akhirat...

salam... ok2... hari mood sedih ye.. mood nk cry je... tetibe je...

act lps blik keje td my mom ckp mcm ni...

"kak..ustazah yg ajar ko mengaji dl tu da meninggal... xpegi tgk ke??"

aku jawab...

"hah??bila??knp xtpon???"

my mom lak kate...

"td.. la..ko xtau ke... da tanam pun kak..."

dgn kecewanye....aku jwb...

"sakit ape mak???"

tp my dad yg jwb...

"die da lama kene strok...."

aku pun bkk story pasal ustazah ni...

"igt kat die dl.. p sekolah naik beskal besor... laju die bawak... mcm best je naik beskal die.. org prnh naik ngan die la mak..."

aku sambung cte lg...

"ptut la kat GA td mcm nk rotan je bdk yg xtau mengaji tu... nk rotan mcm ustazah tu rotan org ngan abg akim ms ktrg xtau mengaji dl.."

tuang air teh...n mnum...
cover muka sedih...
msuk bilik...bergenang air mata aku... mcm bru semalam je aku jln mlm2 p umah die ngan abg akim... bc muqaddam...
ﺕ ﺏ ﺍ ...
wau alif lam sin sabdu diatas was mim depan mu... wassalamu..

da la die ajar aku jgk ms kat sekolah agama dl... da besar2 ni je da xdpt nk jenguk die... ms sekola dl..ade gak la aku p rmh die... mmmm...

pape pun... al-fatihah utk arwah... semoga rohnye d cucuri rahmat n d tmptkan d kalangan org2 yg solehah.... amin...

~takziah utk keluarga arwah ustazah sapiah...~

No comments: